Viata prin ochi de copil

Parca si acum o aud pe bunica, spunandu-mi: "Draga mea, sa fii cu grija, sa nu-ti fure cineva copilaria, caci daca o vei pierde, o viata intreaga nu iti va ajunge sa o redobandesti".
 
Aceste cuvinte au sunat ca un ecou in mintea si sufletul meu, si desi eram micuta, am inteles ca trebuie sa-mi apar copilaria. Dar de cine? Cine sunt hotii care o pot fura, m-am gandit? Daca nu stiu cine-s hotii, atunci nu o pot apara. Raspunsul l-am aflat doar dupa ce am mai crescut. Hotii sunt: ura, rautatea, invidia, lupta pentru putere, dorinta de a avea mai mult decat ai nevoie. Un copil este ferit de acesti hoti, dar cand incepe sa creasca ei i se infatiseaza drept prieteni de nadejde, iar cand le cere ajutorul observa ca nu sunt decat niste talhari care l-au jefuit de tot ceea ce avea mai bun in el, neprihanirea. Acum am crescut si vad cum gandurile mele incep sa prinda curaj. Cauta, rascolesc, ispitesc, ameninta, poruncesc, intr-un cuvant lupta cu mine. Cand am  vazut ca au putere, am zis sa le pun in ordine si sa le fac sa lupte pentru mine, sa nu le mai las sa umble straine.
 
Asa am trait cea mai frumoasa zi din viata mea, aceea in care m-am intalnit cu mine insumi. Mi-am zis in acea zi ca vreau sa cresc, dar nu vreau sa pierd din inima copilaria si tot atunci am hotarat: "Fereastra sufletului meu va ramane mereu deschisa spre copilarie. Nu voi zidi niciodata acel perete care sa ma desparta de inocenta si sinceritatea pe care le are doar copilaria".
 
Puritatea copilariei nu trebuie abandonata in trecut, ci trebuie purtata ca un odor de mare pret pentru a ne desteleni pamantul sufletului, ori de cate ori rautatea tinde sa prinda radacini aici.
 
In incercarile vietii, candoarea copilariei ne va fi ca o raza de lumina si ca o calauza spre drumul pe care-l avem de urmat prin labirintul prin care ne poarta viata.Cred cu tarie ca daca vrei sa pastrezi in tine toate valorile copilariei poti acest lucru, deoarece nimic nu este cu neputinta celui ce crede.

Asa din copil am sa devin OM cu suflet de copil, un OM pentru oameni, un om ai carui ochi sunt carbuni de aprins inimi.