Scoala de atunci sau de acum?

Imi amintesc cu cat drag cand povestea mama despre perioada in care a facut ea scoala. Si se vede, daca stau bine sa ma gandesc. Fiindca aproape tot ce a invatat in perioada respectiva, inca mai stie. E adevarat si faptul ca a trecut foarte multa vreme de  cand a facut ea scoala, insa daca tot tine minte ce a invatat de atunci, profesorii si scoala erau ceva serios.
 
Mie mi se pare ca se mai facea ceva scoala si cand eram eu mica. Insa azi, e varza tot. Profesorii nu mai sunt ce erau, iar elevii au ajuns sa faca legea in scoli. In loc sa mergi la scoala ai presia ca mergi in jungla. Tin minte ca daca noi, fetele aveam o problema si nu o puteam discuta acasa, dirirginta intotdeauna era dispusa sa se ajute si sa se sfatuiasca. Nu stiu daca in scolile de azi, se mai intampla asta. Si ar fi pacat. Fiindca in perioada aia, am avut cele mai multe probleme adolescentine, si daca nu aveam la cine apela, cine stie ce tampenii faceam. Mama imi spunea ca pe vrema ei se facea practica. Mergeau la cules de prune, porumb, sau mai stiu eu ce alte activitati agricole. Asa invatau tinerii sa fie responasibili. Stiu ca mai faceau si ateliere de creatie. Mama la scoala a invatat sa croseteze si sa tricoteze. Si mai e ceva foarte important. Atunci se purta uniforma. Nu exista nici o problema in a diferentia elevii bogati, de cei saraci.
 
Uniformele nu prea mai exista astazi, si e cam trist. Macar asa se facea diferenta clara intre elevi si profesori. Acum la scoala se face parada modei, mai mult decat se invata. Plus ca si invatatul era invatat. Nu erau lectiile chiar atat de multe si asa de grele. Eu am rafoit unele manuale din clasele mai mici, si am ramas socata, fiindca lectiile erau relativ grele. Sper doar ca pe cand va ajunge fiica mea la scoala sa nu devina si mai grele.